TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

if i only could do something to help you

Kategori: Amandas inlägg

kände i fredags att jag hade ont i halsen, i lördags när vi planera spökkvällen höll jag både på att spy och svimma, söndagen bestod av en soffliggardag och denna dag med.

egentligen skulle jag haft träning idag, men eftersom jag har feber och förkyldning och ont varenda muskel som finns, så skippade jag den - hade nog spytt annars, eftersom jag nästan gör det när jag bara ska mocka åt Kingseknos.
Följde dock med Saga ner och kollade på träningen, och direkt efter så rider Evelina(bästavän!), och hon har faktiskt blivit medryttare på min käraste älskade Rasmus, så hon brukar ha honom på sina träningar nu varje måndag.
Förra veckan hade Rasmus varit jätteknacklig i höger fram och vägrat fatta vänster galopp(?), så idag beslutade jag mig för att kolla på Rasmus och Evelina.

Ina sa åt Evve att plocka av sadeln - ifall den låg och klämde så han inte kunde röra sitt framben ordentligt. Hon klämde och kände på honom men hittade ingenting. dom jobbade med bakdelsvändningar och det funkade bra, men direkt när dom skulle börja trava så började han haka upp det där frambenet igen. Om du ändå kunde berätta vännen.. Evve fick fortsätta jobba med bakdelsvändningar medans resten av gruppen jobbade vidare i trav och galopp. Tillslut gick jag ut till Evelina och frågade om jag fick hjälpa henne - och det fick jag.
Eftersom jag känner Rasmus så väl - vet varenda steg han tar och kan nästan tänka vad han tänker - så hjälpte jag Evelina väldigt intensivt med sidförflyttningar och bak- & framdelsvändningar, tror vi höll på i en tjugo-trettio minuter. Efter en stund frågade jag henne om hon ville pröva trava och det kände hon att dom kunde göra. Hon fick jobba mycket med att hela tiden aktivera honom och jobba ihop honom, jag fokuserade både på hästen och ryttaren och efter ett tag så tyckte jag faktiskt att han såg ren ut!

Min älskade Rasmus, om allt ändå kunde vara bra med dig och om världen bara kunde släppa allt ont du bär på - du förtjänar det bästa min vän, det absolut bästa. Jag önskar jag kunde göra något käraste vän, if I only could.

Och kära Evelina, du är så duktig!! Du och Rasmus passar så otroligt bra tillsammans! Jag älskar dig min vän, och jag är så glad för att både jag och Rasmus har dig. Tack bästa du, tusen tack.
Och tack för att jag fick hjälpa er idag - det betyder så mycket för mig att se dig och Rasmus tillsammans - jag vill utveckla er båda. För att jag vet att ni har DET och tillsammans så kan ni lära er mycket av varandra.
Kemin, det syns på er att den finns där.




mina bästa vänner !



Kommentarer


Kommentera inlägget här: