TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Hoppträningen igår

Kategori: Träningstips/ridövningar


Tequila var fin, väldigt studsig bitvis, men hon är väl på gång gissar jag. Så fort jag tar i tyglarna innan vi ska börja trava eller galoppera mot ett hinder så ryggar hon och eller gör såna där hopp som tjurfäktnignshästarna gör, fattar ni?

Vi Värmde i alla fall upp med att komma i trav in på en travbom med 3 cavaletti hinder och ett galoppsprång till ett kryss som senare blev en oxer. Sen var det 6 galoppsprång bort till räcket eller andra oxern. Där försökte vi få till ett bra flyt och avstånd genom att anpassa galoppen och vägen till oxern. Vi avslutade med att hoppa en liten bana. 1. cavalettin 2, oxern 3, räcker nerifrån kortsidan 4, cavalettin igen 5, räcket 6, runthörnet innanför acalettin och kort sväng på oxern och avslutade med en lika dan sväng till räcket. Först hoppade jag banan en gång på 90-95 cm och andra gånen på 100-105 cm. Jag hade en bra känsla och fick med mig henne ordentligt i de tightare svängarna till de två sista hindrena. Jag var heller inte så rädd för höjden trots att jag inte har hoppat så mycket senaste tiden. Äntligen börjar rädslan släppa lite, lagom till jag blir för gammal typiskt nog. Men så kan det vara, viktigaste är ju att rädslan släpper i alla fall :)


Snart är det inte vi längre, hur gör vi då?

Kommentarer

  • inez säger:

    ojj shit va tiden går! vad ska du göra med henne?

    2011-10-21 | 21:06:29
    Bloggadress: http://dalaryttare.blogg.se/
  • Johanna Jäderberg säger:

    Vilken fin bild! :) Vad ska du göra med henne?

    2011-10-24 | 16:20:23
  • Malin säger:

    Tack! :) Jadu, om jag ändå visste det :/

    2011-10-24 | 20:40:09
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: