TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Haloweenhoppet 2011

Kategori:

Fick ju en rejäl sovmorgon för att vara tävlingsdag. Drog mig upp vid en halv 11, åkte ner och kollade in banan innan jag packade ihop det sista och hämtade Tequilan i hagen. Inte hade hon rullat sig heller duktig häst! Har nog inte gått upp så här sent på hela tävlingsåret, haha. Tequila är nöjd när hon får gå ut i hagen innan också. Tog ju bilen till tävlingarna, hade lastat Tequila och satt mig i bilen 11.52, 11.57 så hade jag parkerat borta vid körhuset. Jag gillar hemma tävlingar! ;)

Första klassen var 90 cm, vi fick ett pet bara för att jag joxade med henne för mycket vid ett hinder som jätte många rev. I övrigt hade jag ganska bra känsla, men jag vill hålla lite högre tempo än som går/behövs, så jag hittade inte det dära flytet. Men helt okej nöjd trots allt! :)




I Andra klassen, 100 cm, så hade jag jätte bra känsla faktiskt, det kändes ganska lätt och flöt på bra. Dock fick vi två skit pet, som jag själv inte riktigt har förstått varför dom blev. Någon som kan hjälpa mig med den analysdelen?



Jag är i alla fall nöjd med dagens (lördagens) tävling, ponnyn skötte sig bra, vi hade roligt och vi hade en bra känsla!

Kommentarer

  • Linnea säger:

    vilken hopp ponny du har malin , syns att det är på hoppbanan hon hör hemma (:

    2011-11-02 | 09:51:11
    Bloggadress: http://hjeertat.bloggplatsen.se
  • Malin säger:

    Jo, hon trivs ju ruskigt bra på hoppbanan och det är ju där hon vill vara ett tag till, (gärna med lite terrängtävlingar också) ;)

    2011-11-02 | 20:44:36
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: