TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Perfect Sit

Kategori: Amandas inlägg

Idag hade Ina plckat fram Perfect Sit-bågarna så vi fick rida med dom - en spännande upplevelse kan jag säga.
Jag kände mig lite för "liten" för att ha den då den gled ner hela tiden men när den väl satt där den skulle så kan jag säga att den verkligen hjälpte!
Är sugen på att införskaffa mig en sådan då den har hjälpt väldigt många - men det får bli någon gång nästa år när jag har jobbat in lönen för jul & nyår! :)



Hade dessutom Krosmen på träningen idag och det var också en upplevelse vill jag lova - en häst utöver det vanliga. Han var fin när jag väl fick till honom men jag tyckte han va rätt svår när jag inte visste hur han fungerade. Hyffsat nöjd är jag - men jag lovar att jag kommer ha träningsverk imorgon!



Krosmen & Johanna Runngren - en tjej som rider hon väldigt mycket och gör det väldigt bra!!
(det här ekipaget är med i team hästliv och bilden är från team-träning.)

Kommentarer

  • Bitte säger:

    Åh, en sådan skaffade jag för lite över 1 år sedan. Använde den flitigt i början och fick ärligt talat träningsvärk. Nu har jag tyvärr inte ägnat mig så mycket med sitsen så den har visst samlat på sig lite damm. Tränat mer på att få Prillan lugn, men tycker att den är en fantastisk hjälp. :)

    2011-11-10 | 22:54:31
  • amanda säger:

    Ja, eftersom man använder muskler man inte är van vid att arbeta med så får man ju träningsverk, haha! ;) Ja att få hästen harmonisk i sig är viktigast - det kommer dröja innan jag sätter på mig en sån när jag är i sadeln på Flash också :)

    2011-11-10 | 22:59:52
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: