TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Onsdagen den 2/11

Kategori:

Lite försenad uppdatering om onsdagen!

Var ju bort på travet och red lite hästar. Först fick jag rida Evelina på lektion för Ina, hon gick faktiskt långt över förväntan! Sen är hon ju som hon är den där hästen, men jag tycker om henne ändå! Lite stel och envis, men tycker ändå att allt är så roligt här i världen. Vi jobbade med att kunna ställa och böja hästarna i balans, utan att de skulle tappa ett bakben eller skjuta ut en bog. Det visade sig också att det var dubbla lektioner för Ina den dagen så jag drog direkt tillbaka till travet för att hämta nästa häst. Vilket blev Todd Tabac, en 3-årig nordis som just nu är lurvig som en isbjörn. Men han är lika trevlig för det! Han skötte sig också bra, vi jobbade med rakriktning av hästarna.
Efter den andra lektionen så fick jag ut och rida glad Runes häst, Singing Ram en tur i skogen.


Todd Foto: Micke Gustafsson/Foto-Mike

Singing Foto: Micke Gustafsson/Foto-Mike

När jag var klar med hästarna som skulle ridas så cyklade jag bort till Tequila och tänkte testa henne på hackamore, men blev så opepp på det så jag tog grimma + grimmskaft och hjälm och så skrittade vi bort till travet. Körning blev dagens motion med min egna häst. Det var ett bra tag sen jag körde henne nu och det märks faktiskt. Värmde 5 varv på lilla banan innan jag körde bort till rakan och körde 6 långa vändor i största delen galopp. Hon var pigg och glad hela tiden och när vi kom in i stallet, hade tagit av vagn och sele och ställt in henne i duschen så såg hon så där nöjd ut som hon bara gör när hon fått jobba ur sig rejält. Hon gillar't helt enkelt!


Körponnyn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: