TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Heby 19/11-11

Kategori:

Våran sista ponnytävling.. Hon kändes jättefin faktiskt! Duktiga fina ponny!
Jag gick upp klockan 5, strax innan 6 så var jag på ridklubben, 20 över var hästen lastad och klar. 3 timmar tog det ganska precis, inkluderat en liten felkörning på ca 4 mil, men så kan det vara när man glömmer vägbeskrivningen hemma i Mora!
Inför första klassen så var hon väldigt avslappnad och fin. Det blev ett litet stopp i kombinationen i omhoppningen, hade jag bara tagit tag i situationen så hade vi tagit oss över. Men när jag försöker motverka min nervositet så blir jag loj istället, måste lära mig att tagga upp på rätt sätt! Filmen kommer här i alla fall.



Sen fick jag och Janice sitta och vänta i ett x antal timmar innan det var dags att sätta fart till nästa klass. I 110 var det över 120 starter, varav 60 D-ponnyer och jag startade i slutet av dom. Så det blev lite väntan om man säger så..

Inför andra klassen så hade jag faktiskt taggat upp lite mer i alla fall (tack vare Janice) så framhoppningen var inte lika dressyrig liksom. Även nu kändes hon fin. Inne på banan så blev det ett skitpet som lika gärna hade kunnat ligga kvar, och efter det så for vi iväg lite på linjen så efter det hindret så vände jag lite tvärt och pang så dök hindret upp bara sådär, haha, så här blev det också ett stopp. Men jag hade en ganska bra känsla så jag är nöjd!


Känns faktiskt som om hon kliver över de här hjöderna. Det är bara ryttaren som tvekar.. Men jag jobbar på det, så det blir ju faktikst bättre och bättre! Nu ser jag fram emot att ladda upp inför nästa säsong!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: