TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

"Flash 2,0"

Kategori: Amandas inlägg

Var med på dressyrträningen med Flash igår, han går mer i passgång än i trav - haha!
Han har lite svårt att hålla koll på fötterna, och han otroligt svårt med balansen - men det är just därför vi tränar långsamt för att hitta den igen.
Han är som att sitta på en travare som knappt är inriden, så vingligt är det.
Det bästa är dock att han försöker och han vill göra sitt bästa.

Eftersom han vinglade så mycket så tyckte Ina det såg ut som att han var full och hade promille i kroppen - därav hans nya nickname Flash 2,0.

Äh, jag är jättenöjd och han jobbade absolut över mina förväntingar.
Med väldigt långsam träning framåt kommer han att bli en HÄST och han kommer bli en fin sådan. Vi kommer båda utvecklas mycket under våran tid framöver, jag ser fram emot det!

Efter träningen var han så svettig så han fick faktiskt sig en liten dusch,
och han brukar alltid dricka ur slangen när man duschar - precis som travhästarna brukar göra.
Här har ni en söt film på det, Natta filmar & jag vattnar.
Min söta lilla guling!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: