TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Dressyr

Kategori:

Idag så red jag lite dressyr på banan på damen. Åh, vad fin hon börjar bli, duktiga häst!! Jobbade lite med ställning och böjning i början, sen vidare med skänkelvikningar, öppnor och slutor. Jobbade även lite med det som Kristian sa, att regelra tempo och ställning och låta det ta tre varv. I galoppen så jobbade jag mest med att försöka få henne att spåra då hon gärna skjuter ut bogarna och "hänger" sig liksom lite utåt så hon tippar innåt = inte i balans. Men det är väldigt mycket bättre än förut. Det är en sån skillnad på henne. Och senaste veckan har jag till och med haft Den känslan massor av gånger! Jag avslutade i alla fall med trav i lite lägre form där hon kändes rätt avslappnad för att vara henne. Duktig häst!


Tequila och Olle innan jag red ut i söndags, söta flickor!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Hahahaahha, jag dog lite när jag såg Olle. Hon ser så jävla töntig ut!

    2011-11-15 | 21:01:11

Kommentera inlägget här: