TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

what doesn´t kill you makes you stronger...eller?

Kategori: Janinas inlägg




Ibland kan det vara svårt att få ihop både skola, vardag, hästarna och bloggen på samma gång. Tyvärr är det oftast bloggen som blir bortprioriterad och det resulterar i väldigt liten uppdatering. Men varken jag eller Amanda är mer än människor och det är svårt att försöka få allt gjort samtidigt.

Annars då ? det har hänt en hel del på senaste tiden... Mamma har haft planer på att köpa en ny häst efter att vi tagit bort Wazella. Det verkar nu som att hon hittat en för i helgen åker hon neröver och ska titta på den. Hoppas verkligen att mamma hittar en ny livskamrat - det är hon värd min älskade mamma ♥ Ni ska bara veta hur hon har ställt upp för mig genom åren.

Jag och Nalle kämpar på som vanligt varje dag, han har haft några dagars vila nu när jag varit sjuk men vi är back on track igen! Fodervärdskontraktet går ut i slutet på Juni och det återstår att se vad framtiden har att utvisa för oss. Jag har ännu inte bestämt mig till 100% om jag ska köpa honom eller inte, men jag kan säga så mycket som att varenda liten sekund tillsammans med nalle gör mig så otroligt lycklig! Men tyvärr kan man inte leva på lycka bara, utan det är det ekonomiska som alltid spelar stor roll. Men som sagt, jag har lite tid på mig att fundera igenom saker och ting ordentligt. Det är trots allt en levadnde varelse som vi pratar om, inget man bara kan ta på sig och sedan göra sig av med. Nej! jag ska vara 100 % säker innan jag tar ett beslut över huvudtaget.

Det känns som att det är en hel del stora beslut som ska fattas nu under en kort tid framöver, vissa dagar känns det som att en del beslut är allt för tunga för att klara av och en del dagar känns det som att jag är på rätt väg. Det är ingen dans på rosor att växa upp och inte veta riktigt vart man vill i livet. Det är kämpigt, och jag har en liten svacka just nu.
Jag är övertygad om att hur saker och ting än slutar, eller vilka beslut man än tar - så är det någon mening med det i slutändan. Och blir det pannkaka av alltihopa så har man iallafall lärt sig något. Puuuh, jag blir alldeles matt av att fundera :(

någon som känner igen sig ? ...




Väldigt bra låt!






What would it take
To get you to say that i'll try
And what would you say if
This was the last day of your life













Kommentarer


Kommentera inlägget här: