TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Detta visste ni inte !

Kategori: Janinas inlägg



Saker ni inte visste om mig...



 ...Jag red min första dressyrtävling på en häst jag aldrig suttit på förut. På framridningen funkade ingenting, men när vi väl hade kommit in på banan så var det som allting lossnade och det slutade med en sjätte plats för oss om jag inte mins helt fel.

... Senaste gången jag tävlade hoppning så blev jag avslängd två gånger på framhoppningen, och resten av dagen fick jag spendera på sjukhuset.

...Jag är väldigt positiv av mig och har alltid varit. Jag får ofta höra "gud vad glad du är hela tiden". Men det är helt enkelt sån jag är. Jag är oftast den som försöker se positiva saker i det negativa, och om saker går dåligt t.ex. inom ridningen så deppar jag inte ihop för det utan ser det som att jag lärt mig någonting och nästa gång försöker jag göra ännu bättre ifrån mig. Man kommer långt på att ha en positiv syn på livet.

...Jag har tre tatueringar. En på höftbenet, en på foten och en i nacken.

...Jag är otroligt petig med ridningen på mina hästar och vem jag släpper upp på dom. Jag vill alltid vara med och titta så det går rätt till när jag låter någon annan rida. Det finns ett fåtal personer som jag törs släppa ut själva på min D-ponny dock, för jag vet att han är genomsnäll och att de personerna kan rida ordentligt.




 Saker ni inte visste om Nayeli...


...Han är otroligt lättlärd

...I början när jag började rida honom var han en riktig hejjare på att bocka och det satte han igång med så fort man krävde lite av honom, och i början gick det knappt att trava på honom. Han var väldigt oberkäknelig och kunde tvärvända och börja leka rodeohäst om man red ut...Först misstänkte vi att det var sadeln som låg fel och inte passade, men så var inte fallet när vi kollade upp det. Men allt eftersom han började få tillit till mig och faktiskt insåg att man inte blev av med sin ryttare och kom undan jobbet genom att bocka så slutade han mer och mer med det. Dessutom hade han stått under en längre tid innan jag började rida honom, så han var väldigt understimulerad. Sen återstog bara problemet med att han bockade när man gav han en galoppfattning. Jag tog dit en massör som masserade igenom honom och upptäckte att han var stel och stum i bogarna och i framdelen, och hon fick bort det värsta men jag fick stretching övningar att göra hemma. Och tro det eller ej men han har inte bockat vid en enda galoppfattning sen dess, och nu gör han klockrena galoppfattningar istället. Dock kan det fortfarande komma ett och annat bocksprång då och då när latmasken kryper fram och man kräver lite mer av han eller när han blir väldigt pigg. Men det är sällan han bockar över huvudtaget nu mera :)




















Kommentarer


Kommentera inlägget här: