TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Nyklippt!

Kategori: Janinas inlägg




Efter jag hade ridit igår så hade jag några timmar på mig i stallet innan jag skulle kvällsfodra alla hästar (jag hade insläppet) så jag pysslade med Nalle under tiden jag väntade på att det var dags att ta in alla hästar. Ryktade igenom han ordentligt, smörjde hovarna, trimmade svansen lite och tog i tu med hans vildvuxna man. Nalle älskar att bli ompysslad. Han stog och halvsov medans jag gjorde han fin lillepojken :)




Nalles man innan klippningen




Nalles man efter klippningen



Eller ja, klippa och klippa kanske jag inte ska säga. Eftersom jag egentligen "skär" av manen med en speciell mankniv. Ni vet säkert vad jag menar? Tycker att det är både enklare och snyggare än om man skulle klippa manen med en sax. Rycka den går ju också men det gör så ont i fingrarna efter ett tag, så mankniv tycker jag själv bäst som att använda!














Kommentarer


Kommentera inlägget här: