TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Lycklig Amanda efter kvällens hoppträning

Kategori: Amandas inlägg



Hoppträning för Annica Bood,
red ju på hackamore idag för första gången.
jävlar, det är en helt annan häst, och jag fick många fina komplimanger om att han har blivit väldigt fin under påsklovet och byggt en massa muskler på senaste tiden. åh idag var verkligen en bra dag!! Hoppträningen gick KLOCKRENT, min önskan om att han skulle trivas med hackamore var en verklighet, fick så många fina komplimanger, projektarbetet gick kanonbra på sista repan inför showen på fredag & utbildningen jag var på i morse om idrottsföreningar var väldigt intressant & lärorik, det löste sig med skjuts till tävlingen på lördag så jag ska tävla, imorgon ska jag och Rasmus ha ridorientering.
Ingenting kan förstöra min totala lycka just nu, absolut ingenting!

På denna video är det inte meningen att ni ska kolla på Rasmus stopp, utan kolla på det fantastiska steget han har. Har aldrig suttit på honom när han haft så pass luftigt steg. Först var jag väldigt inställd att det bara handlade om hackamoret, men sen efter lite övertalning från Annica och övriga som var där så insåg jag nog att det är mitt jobb jag har gjort med Rasmus. Jag har lagt ner allt jag kan och ännu mycket mer än så. Tycker dock att detta är fantastisk, han var fantastisk idag!!





Här hoppar vi banan, han är väldigt lyhörd med hackamoret men jag måste också vänja mig att bli mjukare på handen nu när jag ska rida med det. Han var lite tittig idag så det är därför vissa språng blev lite tokiga , men i helhet är jag otroligt nöjd!!




NU VILL JAG HÖRA ERAN ÅSIKT! :)



Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kanon fin häst du har! :)

    2011-05-04 | 16:50:11
    Bloggadress: http://klemmas.blogg.se/
  • Victoria Hagman säger:

    Vilken utveckling ni gjort på så kort tid :))

    Underbart att se!!!!

    Kramen

    2011-05-04 | 21:44:55
  • Bitte säger:

    Han ser ju kanonfin ut Amanda. Har bara sett video snuttar på er, men han verkar trivas riktigt bra med hackamore.

    När jag tog en distanskommunikation med Prillan för nått år sen så sa hon typ att hackamoret var det bästa...och hon tror att många hästar skulle göra allt för att slippa ett bett i munnen lite då och då. ;)

    Skjutsar Elin till dig på fredag, får passa på att önska dig lycka till med. ;)

    2011-05-04 | 22:36:24

Kommentera inlägget här: