TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

J i Norge / Saga & Rasmus

Kategori: Amandas inlägg

Jag har jobbat hela dagen fastän jag hellre hade spenderat den med min J som skulle åka till Norge idag. Han har fått en provanställning som snickare i Tönsberg, ca 7 mil från Oslo. Förhoppningsvis kommer han hem på onsdag natt, annars på torsdag under dagen. Hoppas det går bra för min pojk den första veckan på nya jobbet :) Det kommer bli tomt utan honom men det är bara härda ut ett par dagar!


Idag har Saga ridit Rasmus eftersom att jag har jobbat från 11 - 20 (Rasmus står i Rättvik och mitt jobb är i Mora och eftersom jag inte har fyllt 18 än (oktoberbarn) så har jag inget körkort. Hade han stått kvar i Mora hade jag åkt till stallet på morgonen. Saga har tagit hand om Rasmus åt mig när jag har haft Rasmus i Rättvik tidigare och jag har behövt jobba i Mora, hon är en ponnyryttare som är med och tävlar DIV 1 i år för Rättviks Ridklubb, superduktig tjej!!
Fick i alla fall ett sms av henne när hon hade gjort klart allt i stallet och ridit Rasmus, som löd:
"Hej! Det gick jättebra att rida Rasmusen idag, han skötte sig super :) Red lite i ridhuset och gjorde mycket sidvärtesövningar och jobbade med att få honom mjuk & rund :)"
Tusen tack Saga, du är guld värd!
Här är en bild på Saga och hennes OTROLIGA ponny som Saga har skolat helt själv, klicka på bilden för att komma till Saga & Dunet's blogg! :) (Öppnas i ett nytt fönster)



nu är blogg.se som normalt för mig igen, känns otroligt skönt att kunna markera text & lägga ut bilder.


Kommentarer

  • saga säger:

    Du är så söt Amanda!

    Så kul att få ta hand om & rida din Rasmus så!

    Du har gjort honom så duktig :) <3

    2011-05-02 | 08:14:20
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här: