TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

amanda = hovslagare

Kategori: Amandas inlägg



Igår skulle jag pröva transportskydden jag har köpt , men när Rasmus skulle ta första steget så halka han av förskräckelse på stallgolvet så han drog av sig bakskon, så idag efter praktiken slog jag på den där bakskon - det resulterade bra! jag kände på hoven en kvart - en halvtimme - och en timme efteråt och den va i normaltemperatur så jag hade inte gjort något fel! Jag har funderat tidigare på att utbilda mig till hovslagare om jag har råd & tid efter polishögskolan, tycker det är kul att sko + att jag har tagit tappsko-kompetens i skolan - allt som är kvar är att göra provet och jag gissar på att vi ska göra det i trean.
 På onsdag nästa vecka kommer Carolina och skor Rasmus, det blir kanonbra.


Bild från när Carro skodde honom senaste skoningen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: