TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Svar på frågestunden Del 1 - Janina

Kategori: Frågor & Svar






"Vilken nivå ligger ni utbilnings mässigt i både hoppning och dressyr? Både amanda och janina:-) ?"


När jag var mindre låg mitt intresse mest på hoppningen, och jag har tränat en hel del och även hunnit med att tävla lite. Men har inga placeringar eller så. Det högsta jag har hoppat på en tävling är inte mer än 1 m, och det högsta jag har hoppat på en träning är 1.20. Sedan började jag få upp ögonen för dressyren och sedan dess är jag fast! Jag tycker fortfarande hoppning är skitkul!

Jag och Nalle ligger just nu på LA nivå i dressyren om man ska se det på det viset. Jag har ännu inte startat honom i någon tävling än eftersom prio 1 har varit att skapa tillit mellan oss i ridning och hantering eftersom han var väldigt svårriden ibland i början och han vågade inte riktigt lita på sin ryttare. Vi har tagit utvecklingen i hans takt och vi "skyndar långsamt". Jag har inte bråttom med att få ut honom på tävlingsbanorna eftersom jag anser att det är viktigare att han bygger upp sitt självförtroende och att allting känns ok än att ge sig ut på tävlingar "bara för att".
Vi har kommit en bra bit på väg och han blir mer och mer bärig i kroppen och har utvecklats enormt. Stora framsteg på träningsfronten med andra ord :)

Jag själv har tränat/tränar på medelsvår nivå.






"Ska ni köpa ''era'' hästar? För ni har väl dom bara på foder/prov:)?"

Ja det stämmer att vi båda har våra hästar på prov. Jag började rida Nalle i Januari och tog han sedan på foder i Februari. Angående köp eller inte är ingenting bestämt ännu. Det är mycket som spelar in, och det är verkligen inte bara att "köpa" en häst och hoppas på det bästa. Vi njuter av tiden vi har tillsammans, men sen får vi se vart vägen bär oss i framtiden :) alltså - ingenting bestämt ännu.




"Vilka gymnasier har/går ni på? Och varför valde ni just det?:-)"

Jag gick på St. Mikaelskolan i Mora och gick Estetiska programmet med inriktning Dans. Jag vet inte riktigt varför jag valde just det om jag ska vara ärlig. Jag hade verkligen ingen aning om vilken inriktning och utbildning jag skulle välja, och jag tyckte dans verkade roligt och det blev mitt första val. Jag sökte även till Rättvik naturbruksgymnasium, Natur och samhäll som andra val - men jag blev intagen på danslinjen och tackade ja.
Gymnasietiden var grym ! Vi var en hel klass med bara tjejer och vi hade så sjukt roligt ihop dom 3 åren. Dock gav mig just dans inriktningen någonting för framtiden förutom väldigt bra träning utöver ridningen under tiden. Hade ridning som specialidrott i 2:an och 3:an. Så det blev väldans mycket träning! haha.

Jag tog studenten 09 och hade ingen aning vad jag ville göra efter gymnasiet. Men efter ett tag började jag komma in på vård och omsorgs - spåret. Jag sökte till Omvårdnadsprogramet på Komvux i Mora och kom in! Den utblidningen jag går nu är alltså en "vuxen utbildning" inom vård och omsorg, och när jag är klar (i december 2011) så är jag undersköterska.



Studenten - 09



"Har ni någon hemlig passion för något annat än hästarna? ;)"

Njaae just hemlig vet jag inte om jag har :P men jag har en del andra passioner förutom hästarna. Det är blad annat dansen som jag fortfarande tycker är super roligt! jag har tränat cheerleading i 3 år. Förutom det är shopping och inredning något jag älskar.















Kommentarer


Kommentera inlägget här: