TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Fullproppad helg!

Kategori: Janinas inlägg



Fy tusan vad trött jag är! helgen har varit fullproppad med olika saker. Det var min tur att ha stallet hela helgen. Dvs. mocka alla boxar, ta hand om alla fodringar, höpackning och allt annat som hör till. På veckodagarna tar var och en hand om sin egen häst, men på helgerna så turas vi om så det är en av oss som har ansvaret för alla hästar plus stallet både lördag och söndag. Detta för att vi alla ska få ledigt och känna att vi faktiskt kan åka bort en helg om vi vill och veta att sin häst blir skött ändå :) jätteskönt att ha det så!

Har även varit hundvakt, lägenhetsvakt och hunnit med att åka upp till en stuga med fina vänner. Dessutom har det varit så sjukt varmt dom senaste dagarna så man nästan håller på att smälter. Nu efter att ha varit ner i stallet nyss för tredje gången idag i nästan 2,5 timme och fixad och donat med allt, så känner jag att jag är helt slutkörd. Jag ska ta mig en lång och skön dusch nu om en stund hade jag tänkt, sen bädda om min säng med nya rena lakan sen är det tack och godnatt för min del.













Kommentarer


Kommentera inlägget här: