TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

rodeo!

Kategori: Amandas inlägg

Igår tog jag äntligen ut lilla Roffe i skogen, han har en rätt fetr mage som är på väg att ska försvinna, jag önskar jag hade längre tid på mig för jag vill se hur han utvecklas som ridponny då han är väldigt lättlärd.

Jag red genom byn och skrittade fram i ca 20 minuter och plockade lite i tyglarna , han gick ner och arbetade edast några steg - men han gjorde det! Sen kom vi upp i skogen och jag travade fram i han i ca 10 minuter sen fick han skritta i 5 minuter, sen galopperade vi och gjorde många korta skrittavbrott på vägen hem i 3 minuter, och jag säger att jag fick smacka på rätt mycket rodeo! Han sparka bakut å bocka å hade sig, sprang in i skogen och härja lite och så där, haha skitponny! tillbaka i stallet sen fick han svampas av och smörjas in å ut i hagen och slåss mot alla knotten.

sen funkar inte min telefon att ladda in bilder på datorn just nu, jättekonstigt.
därför blir de ingen ridbild.


Lilla fina Red Hot Lollipop!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: