TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Angående Anonym

Kategori: Amandas inlägg

" Anonym om Amanda Vikner & Rasmus: -
Jag förstår inte. Rasmus jobbar väl inge bättre för dig än för någon annan? jag förstår inte vad du får allting ifrån? han hoppar väl inge bättre med dig än med någon annan. Under tiden du har haft honom Amanda så har han tappat all muskler ryggen. Rumpan har ju blivit jätte liten. Visst har han gått ner i vikt. det nekar jag inte till. Men mer muskler eller blivit smidigare kan jag inte säga!!

Rasmus är kanske lyckligare hos dig för att han slipper skolan. Men han hade varit ännu lyckligare om han kom till någon som verkligen tog hand om honom och såg hans begränsningar!!! "






- Har du sett Rasmus på senare dagar? Har du sett vilket arbete jag lagt ner på honom?
Han har fått bättre mucskler än vad han hade förut tack vare varierande träning. Han har magmuskler nu - det hade han inte förr. Hans rumpmuskler bölir större och större men jag jag håller  inte med dig om att han "tappat" mer muskler än när han kom till mig. Mina prio ett när jag tog över Rasmus var att bygga upp muskler samt förbättra konditionen - dte kan jag säga att jag har lyckats med.
Rasmus bygger muskler väldigt segt men jag säger att efter mitt snart halvår med honom så har han blivit både smalare och smidigare vilket han vet om ooch har fått mycket bättre självförtroende!

Ja, jag kan säga med stolthet att Rasmus är lyckligare med mig än på skolan för att Rasmus är en ENMANSHÄST och ingen skolhäst - men personalen såg ju det också därför valde dom att göra sig av med honom och dom är väldigt mån om att han har det bra och dom visste att jag skulle lägga ner allt jag hade på honom och ge honom kärleken, uppmärksamheten och träningen han behöver - annars skulle dom aldrig låta mig ta över honom , då hade dom hittat någon annan, punkt slut om den saken!

Rasmus är min bästa vän och ingenting i världen kan hindra det.
Jag är less på att behöva "försvara" mig för alla dom här svartsjuka eleverna som finns på gymnasiet, nu får ni ge er! Ni VET att Rasmus har det bra, Skolan VET att Rasmus har det bra och Jag VET att han har det bra.

När det gäller din kommentar om att jag "inte vet hans begränsningar" så har du fel även där - jag tränar honom väldigt långsamt framåt och har inte varit ut på mer än så många tävlingar än jag kan räkna på en hand. Senaste tävlingen i Älvdalen hoppade vi klasser på 80 och 90 cm bara för att jag ville att han skulle få känna sig säker på hoppbanan och veta att " det här kan jag" och han var jättestolt över sig själv den dagen när han fått två rosetter! Förstår inte riktigt vad du menar ?

Det enda problemet jag haft med Rasmus va när vi precis flyttade till Mora när sommarlovet börjat - då började han hosta. Jag kontaktade genast Anna-Karin på skolan så dom vet om att han hade hosta, när jag träffar Lena berättar jag glatt hur Rasmus har det och är alltid 100 % ärlig, skulle jag få några bekymmer skulle jag genast berätta det för dom - så dom är med i alla som händer.

Så lilla Anonym, hoppas du är nöjd med ditt svar och jag hoppas atty du inte behöver "hacka" på mig något mer - för hur mycket du än försöker kan du INTE trycka ner mig mot marken, det finns en person som lyckades med det - genom lögner, och jag tänker aldrig låta det hända igen. Det finns ingen anledning till att falla så djupt ner i marken igen.

Jag tycker att man ska stå för det man säger - och genom att vara Anonym är det väldigt fegt att skriva sånt här. Du kanske inte vågar uttrycka dig med ditt egna namn men då ska du inte uttrycka dig alls! Håll detta för dig själv nästa gång om du inte kan stå för det du säger.


Rasmus är min värld och allting jag gör kretsar omkring honom, och så länge jag vet att han har det bra så har jag det bra. Han är PRIO ETT i mitt liv och jag skulle utan tvekan ta mitt före hans, så mycket älskar jag honom.
Vi är bästa vänner och ingen kan ändra på det, han älskar mig som jag älskar honom. Självklart säger han ju inte det själv men jag vet att han gör det - annars hade han aldrig gjort allt jag ber honom göra.
Jag ser resultat på det jag gör, mina bekanta och mina instruktrörer ser resultat på det jag gör, jag undrar varför du är så blind?









Kommentarer

  • Saga säger:

    Vilket skitnsack! Den där anonyma verkar inte ha någon aning om vad den snackar om. Haha ren avendsjuka!

    Du har gjort ett fantastiskt jobb med honom Amanda och det ska du vara stolt över! :')

    2011-07-16 | 13:31:42
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Läser denna blogg dagligen och jag ser på både bilder och känner när jag läser att du verkilgen ÄLSKAR din häst och det är det som betyder något! Stå på dig tjejen för du vet vad du gör :)

    2011-07-16 | 22:14:08
  • jonna säger:

    du och rasmus passar jätte bra ihop och han har blivit grymt fin. Va stolt!

    2011-07-17 | 12:54:36
  • Marie säger:

    Du och rasmus passar som handen i handsken! Du har gjort ett så bra jobb med Rasmus och han blir bara finare och finare! Du är superduktig Amanda!! :)

    2011-07-17 | 13:40:20
  • malin olmarks säger:

    alltså det där är bara skitsnacka amanda! jag tycker verkligen rasmus är såå mycket finare nu än han var förut. Jag red Rasmus när han kom ibörjan till skolan, han var underbar, sen efter ett tag när jag red han igen var han en heeelt annan häst. så du har absolut rätt, rasmus är en ensamhäst och ni passar ihop till tusen!

    <3

    2011-07-17 | 17:00:06
  • Sussie säger:

    hej amanda, du ska inte behöva försvara dig!!

    den anonyma är en avundsjuk människa som inte kan glädjas åt andra framgångar..

    jag håller koll på er även fast jag inte är i närheten numer ;)



    ni är suerfina, och det vet du att jag tycker =)

    2011-07-19 | 17:12:44
  • amanda säger:

    tusen tusen tack, jättefina kommentarer. ni är guld värda! <3

    2011-07-20 | 15:30:06
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/
  • Malin :] säger:

    men vilken idiot :( Det är så tråkigt när folk inte kan glädjas åt andras framgångar utan måste försöka hacka på dem :(



    Du är jätte duktig Amanda ;) fortsätt som du gör med Rasmus, ni är som gjorda för varandra!

    pusss på både dig och hästen ;) <3

    2011-07-20 | 22:55:12
    Bloggadress: http://hovtramp.blogg.se/
  • emilia säger:

    Mehh, vad taskigt, Han ser jätte fin ut (:

    2011-07-29 | 11:29:57

Kommentera inlägget här: