TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Lite om praktiken

Kategori:

Jag kom ju till Frankrike i lördags. Jag är här på praktik i nästan tre veckor hos Sofia 'Fia' Aronsson, som har varit skötare till Hot Tub, sveriges bästa montéhäst. Hon är tillsammans med Philippe Masschaele (uttalas typ maskall), som är Frankrikes (fast att han själv är Belgare) och förmodligen världens bästa montéryttare genom tiderna. Där dom bor bor också Quentin Seguin (uttalas typ Kontään sägeään), en fransman som jobbar hos dom och så bor Erica Guldhag (ni vet hon Erica i Stallgänget på Tuvan serierna i Min Häst) som också jobbar för dom här. Ja, både Fia och Erica är svenskor. Jag trivs jätte bra men jag saknar Tequila och Olle där hemma. Jag och Erica har jätte kul ihop, ni skulle bara veta vad vi gjorde igår! Men det tar vi i ett annat inlägg.

Dom har jätte mycket möss här i stallet, och då menar jag JÄTTE mycket! Så Erica har skaffat två stallkatter som kom dagen efter mig. Jättesöta, Humle och Dumle heter dom.



Hur söta liksom?
Här pussas jag och Dumle förresten. Lagomt prickig i anskitet efter att ha kör en häst.

Här är ett exempel på deras livsåskådning också.

(det ingår lite fina rader från mig och Erica där vi bland annat diskuterar mitt projektarbete på slutet)


Dom har en hund som heter Hallå Ja! Jätte söt han med, och en hemmakatt som heter Mimmi, henne har jag dock inte hunnit få någon bild på än. Det låter lite kul när man hälsar på Hallå, det blir liksom hallå Hallå, eller hej Hallå eller ja, ni fattar.




Jag får uppdatera lite mer allt eftersom, nu ska jag sova någr timmar innan det är dags att upp och jobba igen. Godnatt.


Kommentarer

  • Pappa Björn säger:

    Parlerar du nån franska också?

    2011-12-13 | 01:30:09

Kommentera inlägget här: