TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Rightbay, probably the best place in the world

Kategori:

Just nu är jag hemma och myser med hunden. Min syster hämtade upp mig på trafikskolan i morse och körde mig, olle och lite saker till rättvik. Vid 10 var jag på travet och red ett montéjobb på en häst som heter T.X. Almabell, en trevlig märr men hon dör eller hoppar bara i loppen så hon får montéridas lite och hoppas på att få lite liv i henne. Efter en snabbfika på travet så skulle jag till och försöka sömma om en sko på Tequila så att den säkert satt under Linda Heed träningen, men det gick ju ganska dåligt. Jag lyckades med en söm sen sket det sig totalt, så då fick Ina (min ridlärare) rycka in och lösa det åt mig. Mickis var också snäll och skjutsade hem mig så att jag kunde hämta matlåda och lämna Olle. Tack! Träningen gick bra, T var fin och jag lärde mig en hel del tips som är användbara i flera lägen. Amanda var där också och tog kort/filmade så ni får fråga snällt så kanske jag får se dom jag med ;)


Fälttävlansgänget fr.vä. Saga, Jag, Frida, Madde, Matilda och Ina-the coach.

Klockan 17 var jag på planeringsmöte nere på Fricks om vasastafetten som går av stapeln nu på lördag. Det är min klass och några udda ströfolk som har ett mixlag och vi gör det mest för skojsskull. Jag ska springa 4;de sträckan som är 6,6 km lätt uppför på myrmark, om det lät nådigt? Njaa, jag tror inte det, men skoj ska det bli! :) Mötet tod i alla fall en stund, sen var jag hem och åt en dålig middag innan läsårets första kvällsfika och en mindre återträff med massa trevligt folk! Det gillas, inte middagen utan folket.

Nej, nu ska jag kvällsrasta hunden lite innan jag ska sova.
Bjuder undertiden på lite bilder från dressyren i Boxholm.

Så här kan det se ut när vi vill samma sak..


..och så här kan det se ut när hon vill galoppera full fart och jag vill fortsätta dressyra, tokmärr!


Tyvärr är bilderna lite klippta men Pappa hade långa objektet och vi var för nära..

I morgon är det första dagen i skolan efter sommarlovet, ska bli skönt att få komma tillbaka till rutinerna igen nu.
Tack och godnatt!

Kommentarer

  • Världens bästa syster säger:

    Malin, hästar har fyra ben att stå på. Se till att hon använder alla dem.

    2011-08-18 | 00:55:35
  • Saga säger:

    Härlig bild på laget ju! :D undra om det var nått ekipage vi såg tro? :)

    2011-08-18 | 13:34:57
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/
  • amanda säger:

    haha älska fridas min! :D

    2011-08-18 | 15:27:20
    Bloggadress: http://teamdalarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: