TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Det blir VÄLDIGT sällan som man tänkt sig..

Kategori:

(Tog mig en liten sovmorgon idag)

Min tanke;
att vara nere i Skövde två nätter och tävla färdigt oavsett hur dåligt vi låg till.
Det blev; en natt i Skövde då vi stannade ut oss i terrängen. Får då inte hoppa dagen efter och vi åkte hem.
Anledning; en förmodligen ofräsch häst :/
Det är så typiskt att det ska vara just den här helgen också.. Men lagen om alltings jävlighet felar väl nästan aldrig?

Men jag kan ju berätta lite om det vi hann med under helgen. Ina fick följa med på banvisningen på terrängen medans vi andra fixade Tequila inför dressyren. och under tiden så drg det ihop till svart himmel och åska på 5 min, men sen försvann molnen lika fort igen. Dock började det hällregna precis lagom till att jag skulle sitta upp och börja ridafram, så vi ställde in T i släpe medans det värsta regnet drog förbi. Dressyren gick i alla fall ganska bra, vi fick 54,75 % trots lite missar från min sida. Det känns så skönt att vi trots allt har en så pass hög lägsta nivå i derssyren för att vara oss! Tyvärr har jag just nu inga bilder från helgen, dom är nämligen i Mora.
På framridnignen inför terrängmomentet var hon ganska stark för att vara henne, men hon var mer laddad stark liksom. Men så fort vi startade så verkade något ganska fel, hon antydde att hon skulle pringa förbi första hindret, det var inte långt ifrån på andra, hon nitade verkligen på tredje, jag fick rida rejält på fjärde, stop på femte, 6an sprang hon bara förbi, åttonde hindret kändes hon som hon brukar, sen var det ett stopp igen på 9an, på 10an fick jag återigen rida som ett as, 13 och 14 kändes hyfsat. När vi kom i mål så blåste hon väldigt mycket också, det brukar hon inte göra. Den dagen tequila börjar stanna i terrängen är det något som är fel, vet jag att jag har sagt någon gång. Och när hon står emot och dessutom blåser så mycket, så är det något som är fel.. Jag menar, hon brukar ju gå som tåget i terrängen, det är liksom våran gren i fälttävlan.

Men hon visar ingen hälta eller stelhet av något slag, så vi funderar på om det är någon infektion pågång. Så vi ska ta blodprov på henne och kolla värdena, hon ska också få vila en vecka nu och sen ut och skritta en vecka efter det. Sen får vi se hur det blir. Jag avanmälde mig dessutom från tävlingen i Åsebo i helgen, där vi tänkte hoppa 105 + 110. Vi får hoppas på att vi får veta vad det är som är fel, att det inte är nåt allvarligt och att vi är fit for fight igen lagom till Lag-SM i skåne i slutet av september!


Dressyrponnyn i Boxholm


Nej, nu ska jag bort och fixa och kolla till Tequila, sen blir det lite läxor eller något annat nyttigt!

Kommentarer

  • Saga säger:

    Hoppas verkligen inte det är något allvarligt med fina Quilan <3

    Puss henne från mej <3

    2011-08-28 | 22:35:10
    Bloggadress: http://sagahagmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här: