TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Det blir sällan som man tänkt sig

Kategori:

Vi kom iväg från Rättvik vid 14.00, tanken var att vi skulle åka vid ett, men jag fick ett mindre migränanfall, så jag sov en stund istället för att behöva börja spy. Men så kan det gå! Efter lite stopp på vägen och en Malin som konstant tjatade om att hon var hungrig, så kom vi fram till där Tequila skulle stå vid kl 21. Jag och Quilan var ute och rörde lite på oss vid några ängar på gården där hon sover i helgen. Stallet är jättefint och är ihopbyggt med ridhuset, dom har en ridbana och hela stället är helt enkelt superfint! Där skulle jag lätt kunna tänka mig att bo!


Grejerna packade och klara i sadelkammaren igår, (och det nysmorda tränset blev självklart lite skitigt när jag rörde på ponnyn)

Nu är vi i alla fall i stugan där vi ska bo i helgen, efter att ha stött på lite älgar och harar på vägen.  Ina ligger och sover, Evve kollar på vad jag gör och pappa nördar vid sin egen dator. Stugan är liten, men söt och dessutom har den en bastu, (vi lär ju nästan testa den i morgon efter ryttarfesten). Jag startar dressyren vid 20 över 11 i morgon så vi går upp vid 7, för att hinnna fixa allt och ta oss till tävlingsplatsen i tid. Helgens tävlingar är lite annorlunda jämnfört med hur det brukar vara. Det är först veterinärbesikting, dressyr, och terräng på lördagen. På söndagen är det ytterligare en veterinärbesiktning och sedan hoppprovet. Alla moment ska dessutom bedömmas stilmässigt istället för med straffpoäng som vanligt.

Oj, de här inlägget känns lite rörigt och det är nog dags att sova, men jag uppdaterar så mycket jag kan i morgon. Frågar jag Evve snällt så kanske hon kan fixa ett inlägg också ;)


Och nu blev det genast ännu rörigare med en bild på lilla roffe helt plötsligt, haha!
Men tänkte bara säga att annonsen är ute och att myskillen är till salu!


Nu ska jag sova! Godnatt gott folk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: