TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Måndagens dressyrträning

Kategori: Janinas inlägg



Som ni vet så vet så var det min och Nalles första dressyrträning för instruktör i Måndags.
Det var ju första gången jag har vait ute och åkt med honom så jag hade ingen aning om hur pass han skulle reagera när han hamnade på ett helt nytt ställe helt plötsligt. Nog för att jag hade förväntat mig att det skulle gå bra, men vi lastade ur honom och efter mindre än 2 minuter så hade han spanat in omgivningen och var därefter helt kolugn och precis lika snäll att hantera som han är hemma. Inga problem alls att ställa in han i en av de tomma boxarna i stallet och göra i ordning honom osv. Han kan lätt bli lite stressad men igår märkte man knappt av det alls. Duktiga killen! Dock var speglarna i ridhuset och även läktaren lite läskig, men efter att han gått förbi dom några gånger var det inga problem alls resten av tiden.



Hur gick ridpasset då? Jag är helnöjd trots att jag känner att jag kunde ha ridit mycket bättre än vad jag gjorde. Men annars kändes allting helt okej. Nalle var fin, trots att han blev lite spänd emellanåt när det hände något uppe på läktaren eller så. Och några glädjeskutt blev det även! haha. Vi fick fram riktigt fin bjudning i traven och vi red mycket tempoväxlingar, travarbetet är det jag är mest nöjd med av ridpasset. Galoppen där emot funkade väl rätt okej, men måste jobba mer med att få igång honom mer i själva galoppen och verkligen ta för sig.




Slänger upp några bilder från träningen. Måste förvana att det är skitdålig kvalité på dom. Det var mammas kompis som skulle filma och ta bilder, men typ varannan bild var 1 sekunds filmning? och alla vanliga bilder var suddiga. Så bilderna är tagna ur dom ytterst korta filmsnuttarna. Men det är alltid bättre än något!



        


















Kommentarer


Kommentera inlägget här: