TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Team Hästliv - lördag dressyr

Kategori: Amandas inlägg

Sammanfattning: helt okej ridpass.
Maria var väldigt bra att rida för, väldigt rapp att påpeka ridningen och förklarade väl så att man förstod. Jag kan säga att jag är nöjd, men inte jättenöjd för jag tycker inte att Rasmus kom loss ordentligt, men han kämpade på väldigt väl och nu vet även jag hur jag ska rida honom för att inte behöva rida ihjäl mig i dressyren - och det är absolut något jag kommer att fortsätta träna på. Med tanke på hur stor och kraftigt bygd Rasmus är så är han en väldigt tungriden häst - och när han blir lång så blir han ännu tyngre, så jag ska träna på att få honom mer "kompakt" & kortare om man säger så. Att tävla dressyr kommer jag nog lägga på hyllan om inte han sätter den där vänstergaloppen som en smäck.

Göran var såklart där och fota lite! :)




By the way, från och med igår är Rasmus tillbaka i Rättvik igen och han tycker det är väldigt skönt att vara hemma!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: