TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Rasmus i mora, igen

Kategori: Amandas inlägg

Efter dagens tävling åkte jag och Rasmus med "pappa Björn", Malin & Tequila till mora, han är inte så van att åka transport så hans balans är inte den bästa så i kurvor och rondeller så trampar han om väldigt mycket. Idag tog det i alla fall inte en och en halv timme att lasta, vi försökte först utan linor men sen tog vi fram linorna och då trampa han på så fint in i hästfinkan, tog ca 3-4 minuter. Målet är ju att inte behöva linor över huvud taget men vi lär ju börja någonstans! :)


Nu har Louise & Marie tagit in hästarna så jag ska till stallet nu och slänga ut frukosten i hagarna och fylla vatten så det blir lätt för Lena när hon ska ta ut kusarna imorgonbitti,
sen efter jag har gjort det åker jag bort till J och kikar film och sover lite medans han är ute och härjar, han skulle komma hem inatt nångång. Hade gärna följt med och varit social ikväll men med tanke på att jag klev upp kl 5 imorse är jag väldigt trött så jag skippade det. Mycket bättre att vara hemma och ta't lugnt istället!






bild i repris på rasmus i hans utebox i stallet i mora.




Kommentarer

  • inez säger:

    Jamsine gick bredvid och då började vi sätta upp linorna, då gick hon alltid in bara hon såg dom, tillslut behövde vi inte ens sätta upp dom, verkar ju vara samma sak med honom, så onödigt att låta dom få en chans att krångla när de går så lätt? :)

    2011-04-27 | 21:02:21
    Bloggadress: http://dalaryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här: