TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

exprimenterarN

Kategori: Amandas inlägg

Skogsritt idag, tog en väg så vi klättrade mycket upp och ner - sen den vägen som jag tog idag är inte en sandstig som dom flesta vägarna i långlet är, utan tog en mer "skogstig" som är upptrampad men med mycket kottar & stubbar så han får hålla koll på fötterna och lyfta lite extra. Till "exprimentet" : Jag prövade bettlöst idag på Rasmus för första gången! Ett hackamore. Han trivdes väldigt bra med bettlöst och gick ner i form väldigt lätt och höll sig i en stadig form i både skritt, trav & galopp ute i skogen. På tisdag är det hoppträning så då tänkte jag pröva hackamore i hoppningen och om han går bra på det i hoppningen så tänker jag köpa ett. 269 :- på Hööks, då kan man passa på att beställa lite annat kul, hehe! ;) Hoppas på att han kan ha bettlöst i hoppningen, det vore så otroligt skönt då han trivdes så bra med det i skogen, förutom att han blev väldigt stark - men det är han alltid i skogen även med jaktstången. Och jag kan fortfarande inte ladda upp bilder på bloggen, tråkigt som tusan. Det kanske har fixat sig till imorgon. Kramisar Amanda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: