TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

CR 90 cm med Kortez-P

Kategori: Amanda tävlar

Framridningen blev väldigt stressig då dom bytte plats på storhästar & ponnyer och eftersom jag var efteranmäld startade jag först. Hann bara rida fram & hoppa fram i 20 min(!), något stressigt för jag hade gärna velat jobba honom lite mer så han blev alert på galoppombyten och nya fattningar, samt stadiga svängar. Men jag hann med mera än vad jag trodde från början så han få honom varm & samt något lösgjord och så att han lyssnade för skänkel & hand. 
Framhoppningen kändes väldigt bra, har endast suttit på denna häst 2 gånger varav igår var första gången jag hoppade honom. Han var pigg på hinder och jag hoppade 2 ggr på oxer 2 ggr på räcke & 5-6 ggr på lilla hindret där jag gjorde lite snävare svängar in mot hindret och ut från hindret.
 







Han är en väldigt fin hopphäst men han behöver träna mera teknink. Kortez är en häst som är väldigt smidig över hindrena men mellan hinder blir han lätt stutsig. Kom på i efterhand att jag skulle ha haft mera skänkel och mindre hand, men jag känner min ändå oerhört nöjd med denna ritt!

Vad tycker ni?


Kommentarer

  • Kajsa R säger:

    Vad fint! Du är en duktig ryttare Amanda!!

    2011-04-21 | 19:40:08

Kommentera inlägget här: