TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

Laminitis, just my luck - times two...

Kategori:

Lilla fröken som alltid har huvudet på skaft skulle till och laga lite mat. Hon sätter på vattnet och ska koka lite ris när hon upptäcker att *trumvirvel* hon inte har tagit med sig något ris när hon flyttade! Det samma med makaronerna! Så middagen fick bli en cup a soup (och förmodligen blir det en 2-3 till efter det)..

Dressyrtäningen gick i alla fall bra! Jag och Quilan börjar nästan bli dressyrfjollor nu ;) Haha, vem trodde det om oss? Inte ens så att jag själv trodde det. Fast å andra sidan är jag ju perfektionist så att det skriker om det, så diciplinerings biten i dressyren med traggel stuket passar mig väldigt bra. Och när man hittar den där känslan så är det ju underbart!
Nej, jag börar gillat' helt enkelt!

Just nu pågår ju hästliv siljan veckan här i Rättvik och Leksand. En vecka fylld med hästar för oss hästmänniskor! Heelt okej! Efter träningen så lyssnade jag och pappsen på en föreläsning om fång. Den var väldigt lärorik och intressant. och som sagt, den var ganska lägligt då vi idag upptäkte att en av ponnyerna hemma har fått fång... Så ucshligt och tråkigt. Vi har haft det tidigare på en av de andra ponnyerna, det är inte alls kul. Vi får bara hoppas på att hon blir bra fort!

Nej, nu ska jag hitta på något annat! Ni får en bild från när vi tolkade med Tequila för någon vinter sen.

Vintern kan nog vara lite mysig ibland...

Tack och hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: