TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

I remember a quite nice day, that day was today

Kategori:

Det har varit en lång men väldigt trevlig dag! Klockan halv 9 åkte jag och far till Rättvik, där duschade jag Tequila, fixade det sista. Halv 10 var vi uppe i Backa och hämtade Saga, Dunet och Vicky. 10 for vi från Rättvik och stannade på Pizza hut i Örebro. Där satt vi och åt i en och en halv timme, resultatet blev ett rejält paltkoma! (Stor hiss till pizza hut!) Andra halvan av gänget var lite sena dit eftersom de fick lov att åka via Leksand och hämta lite kvarglömda hästpass åt Leksandsryttare, men dom fick mat dom med.

Den enorma paltkoman ledde till en trött Malin (som övningskört fram till Örebro) så pappa fick köra efter det och Jag sov lite. Strax efter Örebro på riksväg 51 så vaknar jag av att pappa tvärnitar och jag ser vad jag tror är en älg som springer framför andra gängets bil. Det visar sig att det inte var en älg utan 3 små förrymda islandshästar. Vi stannar och far ut ur bilarna, Ina fick tag i den som hade i grimma, jag tog av Tequila hennes grimma och fångade en andra och Saga tog Dunets grimma och den tredje var fast. Trion med människor tog sikte på en hästhage lite längre bort, väl där så kommer en Kille/pojkvän/sambo.
-Vet du vems hästar det här är?
Han sa: hmm, jaa.. Jag är ingen expert på det här, men det kanske kan vara våra. Jag går ner och kollar om hagen är stängd, jag körde där med traktorn tidigare.
När vi gick över gården så såg det lite kaotiskt ut och det visade sig att de hade haft en storbrand, där ett boningshus, ett garage och två stall hade brunnit ned. Hua vad hemskt sånt är att höra, tack och lov hade varken någon häst (trots att 2 var inne i ena stallet) eller människa omkommit.
Det visade sig att det var Hans/sambons hästar och vi gick tillbaka till bilarna igen.

Vi rullar vidare och kommer senare fram till Fredriksbergs New Forest Stuteri, där vi har hästarna i natt. De går ute i 2 hagar och njuter i gräset. Vi människor bor på ett vandrarhem i Ljungsbro och i kväll var det liv och rörelse ute på samhället. Vi handlade lite frukost och sendan gick vi ut och kollade läget lite med en promenad längs Göta kanal. Vi skulle brottas i sumobrottardräkter men det hann plocka ihop precis innan vi kom fram i kön.. Typiskt vi som faktiskt var väldigt sugna på det efter ett tag. Middagen blev grillad korv och wienerbröd (inte fick vi några pannkakor för gubben i kiosken var en torrboll) den åt vi dessutom på en båt. Efter middagen var det en eldshow på en av bryggorna, riktigt häftigt faktiskt och det avslutades med en del raketer. Så det har varit en ganska händelserik dag, men med många trevligheter!

Jag kan lägga upp en film från eldshowen sen om Amanda har lust att visa mig hur man gör, haha!


En bild på Fredriksbergs Urbino och Matilda i terrängen i Mantorp.

Nu måste jag sova och ladda inför min och morsans debut i P90!

Godnatt! Kram Malin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: