TEAMDALARNA.COM

- Där kan ni läsa om oss numera

a little scratch

Kategori: Amandas inlägg

min gubbe har fått ett rivsår på benet - ovanför knät. när jag mötte honom i hagen i lördags morse för att göra honom klar och rida ner till körhallen (för hästliv siljan showen) så möttes jag av häst fulla frambenen med torkat blod!
ringde lena i ren panik när jag var i stallet och hon sa att jag skulle tvätta bort allt blod och hitta vart det kom ifrån, om det var något sår eller något. tvättade bort och höll på att spy flera gånger (tål inte att se eller känan lukten av blod) , hittade ett köttsår. fick en salva av lena på skolstallet som ska smörjas in en gång om dagen, typ av anibiotika. var ut i hagen nu på kvällen och det ser bra ut änsålänge!

min lilla fisis, det var så jobbigt att se att han gjort illa sig , det är fösta gången jag ser honom skadad. min skrotgubbe, min lilla skrutt - han oroade mig otroligt där. är så glad att det inte var värre än så, då vet jag inte vad jag hade tagit mig till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: